Kolejna przegrana sprawa pracownicza a sprawozdanie finansowe

Doszły do mnie informacje o kolejnej przegranej sprawie pracowniczej. Problem w tym, że z przegranymi sprawami pracowniczymi wiążą się odszkodowania, czyli koszty po stronie Spółdzielni. Oczywiście można składać odwołania, jednak z punktu widzenia finansów powinno utworzyć się rezerwę w wysokości szacowanych odszkodowań i ewentualnych odsetek. Co to utworzenie rezerwy? Natychmiast ujawniane są w księgach wszelkie możliwe koszty związane ze sprawami pracowniczymi. W razie wygranej Spółdzielni w drugiej instancji rezerwa zostaje rozwiązana bez wypływu pieniędzy, natomiast w razie przegranej Spółdzielni następuje rozliczenie rezerwy poprzez wypłatę odszkodowania i nie ma to już większego wpływu na wynik danego okresu rozliczeniowego. Jeżeli nie ma utworzonej takiej rezerwy, to obraz ekonomiczny Spółdzielni jest nieprawdziwy, szczególnie w sytuacji, w której prawdopodobieństwo odszkodowań jest bardzo wysokie.