Kolejna przegrana sprawa pracownicza a sprawozdanie finansowe
Doszły do mnie informacje o kolejnej przegranej sprawie pracowniczej. Problem w tym, że z przegranymi sprawami pracowniczymi wiążą się odszkodowania, czyli koszty po stronie Spółdzielni.
Oczywiście można składać odwołania, jednak z punktu widzenia finansów powinno utworzyć się rezerwę w wysokości szacowanych odszkodowań i ewentualnych odsetek.
Co to utworzenie rezerwy?
Natychmiast ujawniane są w księgach wszelkie możliwe koszty związane ze sprawami pracowniczymi.
W razie wygranej Spółdzielni w drugiej instancji rezerwa zostaje rozwiązana bez wypływu pieniędzy, natomiast w razie przegranej Spółdzielni następuje rozliczenie rezerwy poprzez wypłatę odszkodowania i nie ma to już większego wpływu na wynik danego okresu rozliczeniowego.
Jeżeli nie ma utworzonej takiej rezerwy, to obraz ekonomiczny Spółdzielni jest nieprawdziwy, szczególnie w sytuacji, w której prawdopodobieństwo odszkodowań jest bardzo wysokie.